Élményekben gazdag nyár

- Kategória: Közélet

A Fekete-iskola Bakancsos Klubja 2015 júniusának végén a Mecsekben táborozott.

Pécs nem csak remek szálláshelyet, és változatos étkezést nyújtott számunkra, hanem rengeteg látnivalót is. Ezek közül mi a Barbakánt, a világörökség részét képező Ókeresztény sírkamrákat és mauzóleumot, a Székesegyházat, a Gázi Kászim pasa dzsámiját, a Vasarely kiállítást és a gyönyörűen felújított Zsolnay negyedet tekintettük meg. Kellemesek voltak a belvárosi séták. Naponta megjártuk a Kálváriát, hisz ott volt az étterem, ahol vacsoráztunk.

Leglátványosabb képét a városnak az éjszakai túra során élvezhettük, mikor a sötét erdőben szentjánosbogarak világítottak, a gerincre felérve a Hold, s Pécs fényei alattunk ragyogtak. (Tubestől Dömör-kapuig.)

Volt fürdés Orfűn, csónakázás az Abaligeti tavon, esténként csoportos játékok, tábori híradó.

Túrázásra is jutott időnk bőven. Nappal is szép kilátásban gyönyörködhettünk a Mecsekben, miközben Pécsváradról felmásztunk a Zengőre, Orfűről átgyalogoltunk Abaligetre, ahol a barlangban tettünk egy rövidebb túrát, vagy amikor Magyar­egregyről túráztunk Máré várán át a Barna kőhöz. Közben megismerkedtünk a helyekhez kapcsolódó baranyai mondákkal.

Kirándulást tettünk Siklósra, ahol egy gyönyörűen felújított várban ismerkedhettünk történelmünkkel.

Utolsó este nagy várakozás előzte meg az avatást, ahol ismét kiérdemelték néhányan hogy a közösség avatott tagjai lehessenek.

Luksa Norbert („Apróbakancs”)

2015/13

Ez is érdekelhet...

Húsvétkor is figyeltek a közlekedési szabályok betartására

Fokozott közlekedési  ellenőrzést tartottak a rendőrök a húsvéti